sobota, 26 kwietnia 2008

MUEZIN RING TONE

Jak najlepiej spedzic sobotni wieczor? Proponuje kolacje biznesowa z czterdziestoma Arabami!

Wsrod morza mezczyzn my, trzy kobiety. Organizator z ich strony, Khalid, podchodzi do mnie i mowi, zebym sie przesiadla do innego stolika, bo przy kazdym stole powinien byc jeden kwiat... Dlaczego nie. Przy stoliku czeka juz na mnie 7 mlodych Arabow, wypytuja mnie o Europe i Szwajcarie jako experta. O Szwajcarii niewiele wiem, wiec szybko przechodze na zachwalanie Krakowa. Zabraniam poruszania tematu Euro 2008. Zartujemy sobie pomiedzy ponczem bezalkoholowym a lososiem. Jestem zdziwiona, ze mamy jakas plaszczyzne porozumienia. Dzwoni alarm - dzwiek muezina wzywajacego do modliwy. Tlumacza mi, ze kolega sobie ustawil w komorce alarm przypominajacy mu o modliwie. Zupelnie jak moje kolezanki alarm pigulkowy! Moi towarzysze jedza strasznie szybko - ledwo zaczelam swoja przystawke a tu patrze: oni koncza deser. A ja jem naprawde szybko! Potem troche skoromnych usmiechow, sesja zdjeciowa...

Kilka cytatow:

U nas kobiety i mezczyzni nie moga razem pracowac w mieszanych grupach. Niektore firmy prywatne zaczynaja zatrudniac kobiety, ale dopiero teraz, mowiac "teraz" mam na mysli rok 2008.

My jestesmy swiezo po studiach w programie "pionierzy". Za dwa lata bedziemy najwyzsza kadra.

Ladny mam krawat?

U nas mozesz zobaczyc swoja narzeczona i powiedziec tak lub nie. Potem sa zareczny i mozesz czasami jak odwiedzic, ale zawsze musisz powiadomic jej ojca, ze przyjdziesz, bo inaczej cie zabije (smiech). Ona jest juz wlasciwe juz twoja zona, mozesz ja trzymac za reke, rozmawiac z nia, ale nie mozesz yhm (wymowne). Potem mija 6 miesiecy, bierzecie slub i dopiero mozesz yhm.

Nie moge ci podac reki, to nic religijnego, ale obiecalem mojej zonie, ze nigdy nie dotkne zadnej innej kobiety.

Moja zona nosi chuste, zaslania cala twarz i widac jej tylko oczy. Raz pojechalismy do Rzymu i mowie jej: mozesz pokazac twarz. Sprobowala, odchylila troche i od razu sie zaslonila. Mowi, ze nie moze. Pewnie dlatego, ze sie przyzwyczaila.

Koniecznie musisz pojechac do Dubaju. To takie miasto jak Genewa, miedzynarodowe. Ludzie sa tam duzo bardziej wolni niz gdzie indziej w krajach arabskich. Nie musisz nawet nosic chusty. Zwlaszcza w samochodzie.

Wolalabys mieszkac tutaj czy w swoim kraju? Bo u was w Europie to chyba wszedzie jest podobnie?

Brak komentarzy: